My SciELO
Services on Demand
Journal
Article
Indicators
- Cited by SciELO
- Access statistics
Related links
- Cited by Google
- Similars in SciELO
- Similars in Google
Share
Revista de Bioética y Derecho
On-line version ISSN 1886-5887
Abstract
BAIRATI, Lorenzo and GRASSO, Elena. Indicacions en l'etiqueta i missatges enganyosos en la informació del consumidor d'aliments. Rev. Bioética y Derecho [online]. 2018, n.42, pp.33-49. ISSN 1886-5887.
Els consumidors i les institucions consideren l'etiqueta com una espècie de brúixola indispensable per orientar-se a l'hora d'adquirir els productes alimentaris. No obstant això, malgrat ser veritables, les informacions incloses en les etiquetes no sempre ho permeten, ja que les indicacions obligatòries, de per si mateixes o en interacció amb les indicacions voluntàries, amb la publicitat o amb el bagatge identitari i cognitiu dels consumidors, poden transmetre missatges al·lusius, implícits o enganyosos. El present article pretén analitzar els processos representatius i volitius subjacents a la decisió de compra, la qual, en el cas específic, adquireix característiques pròpies en raó del bé objecte del contracte i de les condicions en les quals aquest acaba. A més, es proposa investigar la interferència del professional en el procés de decisió del consumidor a través de l'estudi de casos que posen en evidència els límits intrínsecs de l'etiqueta com a eina informativa.
Keywords : etiquetatge de productes alimentaris; dret del consumidor; ciències del comportament; informacions voluntàries; pràctiques comercials deslleials.