SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número3La disponibilidad de las tiendas de alimentos y el consumo de frutas, legumbres y verduras en un área urbana de BrasilEncefalopatía metabólica secundaria a intoxicación por vitamina D índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nutrición Hospitalaria

versión On-line ISSN 1699-5198versión impresa ISSN 0212-1611

Resumen

MARTINEZ, María Isabel; FERRI, Araceli; MATEOS, Ana María  y  ALEGRE, Antoni. Improvement of clinical parameters in a patient with metabolic syndrome through intervention in nutrition education and improvement of lifestyle. Nutr. Hosp. [online]. 2015, vol.31, n.3, pp.1444-1448. ISSN 1699-5198.  https://dx.doi.org/10.3305/nh.2015.31.3.7990.

Objective: The main objective is the reduction of early morbidity and mortality associated with metabolic syndrome (MS). Methods: 24h intakes count for 3 days and clinical-nutritional history. Follow-up of 19 visits to monitor the evolution. Results: Following weight loss, the measurement of capillary blood glucose was 59 mg/dl, discontinuing then treatment with metformin; after 7 days without metformin treatment the value was 64 mg/dl. Conclusions: Intervention in nutritional education and lifestyle contributed to almost a 10% reduction of body weight; the patient moved from the obesity BMI range to overweight. Peripheral insulin resistance was also enhanced and the GP in charge decided to discontinue the dosing of metformin as a result.

Palabras clave : MeSH; Metabolic syndrome X; Nutrition therapy; Health education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons