SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Intensidad del ejercicio para la velocidad aeróbica máxima, nivel de actividad física y variabilidad de la frecuencia cardíaca en mujeres posmenopáusicasAnálisis de la validez convergente de un instrumento informatizado para evaluar la atención en deportistas: Rejilla 1.0 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

GRUBERTT, Guilherme Alves et al. Motives of participation in Paraná School Games of students-athlets in Brazil. CPD [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.71-82.  Epub 13-Jul-2020. ISSN 1989-5879.

Some surveys pointed out that only one part of the children and youths practice sports with some regularity, and that those who start a sports practice, there is a high rate of abandonment. In this sense, experts point out that understanding the reasons that lead to a sport practice can be an important way to understand this phenomenon, especially for the school athlete. Thus, the objective of this study was to identify the reasons for sports practice of school athletes participating in the School Games of Paraná 2016 and the variables, gender, age, and training time. In total, 2014 school athletes participated in the study. The results demonstrate that school athletes gave greatest importance to aspects related to improvement in technical skills, tackling challenges and exposure to risks, learning new skills, and moving to a higher level.

Palabras clave : School athlete; Sport and motivation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )