SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número3Eficacia de una intervención en psicología positiva combinada con terapia cognitivo conductual en estudiantes universitariosModelo Integrador de Mindfulness (MIM): el cultivo de los estados mentales positivos hacia uno mismo y los demás a través del mindfulness y la autocompasión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SANCHEZ-HERNANDEZ, Oscar; MENDEZ CARRILLO, Francisco X.  y  GARBER, Judy. Promoting resilience in children with depressive symptoms. Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.3, pp.741-748. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.32.3.261671.

A pilot study was conducted with the primary objective to study the effectiveness of a cognitive-behavioral intervention inspired by the Penn Resiliency Program (PRP; Gillham, Jaycox, Reivich, Seligman, & Silver, 1990; Seligman, Reivich, Jaycox, & Gillham, 2005), for the prevention of depression in students from primary education. The main components of the program include modifying explanatory style and resolving interpersonal problems. Results indicated that there was significant improvement from pre-test to post-test in the experimental group for children with "high depressive symptoms" compared with controls. Qualitative analysis were consistent with this trend. Conclusions in light of these results are discussed and potential directions for future research are recommended.

Palabras clave : childhood depression; explanatory style; prevention; optimism; resilience.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons