SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Enseñanza de la bioética y planes de estudios basados en competenciasVariabilidad en las medidas de tensión arterial realizada por estudiantes de 5.º y 6.º de medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

MAHTANI-CHUGANI, V.  y  SANZ-ALVAREZ, E.. Qualitative evaluation in continuing medical education. Educ. méd. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.77-83. ISSN 1575-1813.

Semi-qualitative and qualitative methods make it possible to carry out a more thorough evaluation of continuing medical education programmes. These methods are useful to answer evaluative questions about how and why phenomena take place. The most commonly used data collection techniques are observation, interviews, focus group discussions, document analysis and surveys. The literature offers many examples of studies in which one or several of the above-mentioned techniques have been used to evaluate the process, the impact, the needs or the hindrances of a continuing medical education programme.

Palabras clave : Continuing medical education; Evaluation; Medical education; Qualitative research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons