SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Principales componentes del clima laboral en el servicio de urgencias de una organización sanitaria: un abordaje cualitativoIntegración y participación comunitaria: el rol de las redes sociales en los inmigrantes latinoamericanos en una provincia rural (Teruel, España) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acción Psicológica

versión On-line ISSN 2255-1271versión impresa ISSN 1578-908X

Resumen

GONZALEZ-PEREZ, Pedro Alberto et al. Adaptation in children population of the visual learning and memory test for neuropsychological assessment (DCS): neurodevelopment of the figurative memory. Acción psicol. [online]. 2013, vol.10, n.2, pp.115-125. ISSN 2255-1271.  https://dx.doi.org/10.5944/ap.10.2.12215.

The development of neuropsychological instruments that assess learning and figural memory have been scarce. In addition, there are limited studies on the neuropsychological development of this function. The Visual Learning and Memory Test for Neuropsychological Assessment (DCS) can help to solve this situation. The main objective of this paper is to adapt into a Spanish child population this test, in a particular way of administration, and to study the neuropsychological developmental pattern of learning and figural memory. This test was administered to 79 children aged between 6 and 12. The results showed that the parallel versions of administration are suitable, there are no sex differences and a coherent intern consistency into two factors, one related to learning and free retrieval strategies and the other related to recognition memory. Moreover, there was a significant increase in the test performance according to age.

Palabras clave : figurative memory; neurodevelopment; test adaptation; childhood neuropsychology; visual memory; learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons