SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número48Instrumentos y herramientas de evaluación sobre conocimientos de tuberculosisLa filosofía de los cuidados centrados en el desarrollo del recién nacido prematuro (NIDCAP): una revisión de la literatura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

SILVA, Marta Angélica Iossi et al. Antibullying interventions developed by nurses: integrative review. Enferm. glob. [online]. 2017, vol.16, n.48, pp.532-576.  Epub 14-Dic-2020. ISSN 1695-6141.  https://dx.doi.org/10.6018/eglobal.16.4.267971.

Objective

To identify and describe anti bullying interventions developed by nurses.

Method

Integrative review conducted in six databases using descriptors related to the phenomenon and nursing. The guiding question was: “What are the anti bullying interventions developed in schools by nurses?”

Results

Five papers composed the corpus of analysis. The results indicate a variety of types of interventions (dramatization/role-playing, support group, multidimensional and videos).

Conclusions

This review presents knowledge that can support anti bullying practices and intervention programs to be developed by nurses or health teams in Brazil

Palabras clave : Bullying; Early Intervention; Pediatric Nursing; School Health.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Inglés | Portugués     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf ) | Portugués ( pdf )