SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Consentimiento informado: los cambios penales en su ausencia en los tratamientos médicos arbitrarios y de su presencia en caso de voluntades anticipadesDemocratización de la comunicación, aprendizaje mutuo y acción política colectiva: reflexiones desde Guatemala índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Bioética y Derecho

versión On-line ISSN 1886-5887

Resumen

FREIRE, Songeli. Bioethics and biosafety issues for the use of teachers in secondary education in the preparation of the autonomy of young people between 12 and 17 years. Rev. Bioética y Derecho [online]. 2018, n.44, pp.103-120. ISSN 1886-5887.

Education is crucial for the allocation of freedom of choices and autonomy by assigning the real dignity of individuals. The understanding of scientific and technological advances favors the reduction of harmful socio-political-economic-cultural inequalities among citizens in the population. In this proposal, there are thematic examples of bioethics and biosafety issues docent's use in educational approaches at secondary level school. Teachers can choose and adapt the themes transversally, according to institutional indications, their experience and perception, considering time, ages, regional characteristics and reality of their students.

Palabras clave : bioethics; biosafety; conflicts; basic education; high school education; teacher; autonomy; learning objectives.

        · resumen en Español | Portugués | Catalán     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )