SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número3La elipsis y el diálogo en la adquisición temprana de la sintaxisIndependencia entre operaciones aritméticas básicas: evidencia desde la neuropsicología cognitiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

CANET-JURIC, Lorena; BURIN, Débora; ANDRES, María L.  y  URQUIJO, Sebastián. Cognitive profile of children with low performance in reading comprehension. Anal. Psicol. [online]. 2013, vol.29, n.3, pp.996-1005. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.29.3.138221.

Mostly of children with difficulties in reading comprehension possess low performances in a set of cognitive processes. The aim of the present study is to establish a cognitive profile associated with the low performance in reading comprehension in relation to the skill of reading monitoring, production of inferences, vocabulary, working memory and, inhibitory capacity in spanish-speaking children. For it several tasks were applied in children by high and low performances in reading comprehension. The results showed that though the children with bad comprehension present low performances in these skills, a consistent profile cannot be established since there are children with problems in comprehension that they present normal or top performance in some of these cognitive skills.

Palabras clave : Monitoring; inferences; vocabulary; working memory; inhibition; reading comprehension; children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons