SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2Polimorfismo corto del gen del transportador de la serotonina (5-HTTLPR) y su asociación con la respuesta al estrés mediada por cortisol: un meta-análisisEl procesamiento temporal en la percepción del habla de los niños con dislexia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

RAMON-CASAS, Marta  y  BOSCH, Laura. Consonants, vowels and levels of specification in the phonological representations of the first lexicon: a review. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.2, pp.703-715. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.2.138851.

A review of the main studies on the format of lexical representation in the initial stages of language development is presented. Current investigations reveal a significant level of phonological specificity in the representation of words in the first lexicon, even before age two years. These results can be explained from a theoretical framework that posits the existence of multiple levels of encoding and suggests differences in accessing the represented information as a function of task demands or vocabulary size. The existence of possible differences in the degree of specification of vowels and consonants represented in the lexicon is an area of current debate. This article discusses the present state of this debate in the light of recent findings from research with different languages, in populations with different linguistic environments (monolingual and bilingual) and from experimental approaches that involve varying degrees of cognitive demands.

Palabras clave : Phonological representation; lexical development; speech perception; word recognition; word learning; phonological specification; vowels; consonants.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons