SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Introducción: aprendizaje cooperativoAvances en el aprendizaje cooperativo: revisión de la investigación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SLAVIN, Robert E.. Cooperative learning and academic achievement: why does groupwork work?. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.3, pp.785-791. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.3.201201.

Cooperative learning refers to instructional methods in which students work in small groups to help each other learn. Four major theoretical perspectives on achievement effects of cooperative learning are reviewed: Motivational, social cohesion, developmental, and cognitive elaboration. Evidence from practical classroom research primarily supports the motivational perspective, which emphasizes the use of group goals and individual accountability for group success. However, there are conditions under which methods derived from all four theoretical perspectives contribute to achievement gain. This chapter reconciles these perspectives in a unified theory of cooperative learning effects.

Palabras clave : Cooperative learning; achievement; cooperation; motivation; development.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons