SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1Desarrollo de una herramienta para la evaluación de la calidad percibida en los centros de atención infantil tempranaApoyos en ocio para personas con Trastorno de Espectro Autista: impacto de un Programa de Voluntariado y factores relacionados índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

GUILLEN, Verónica-Marina; VERDUGO, Miguel-Ángel; ARIAS, Benito  y  VICENTE, Eva. Development of a support needs assessment scale for children and adolescents with intellectual disabilities. Anal. Psicol. [online]. 2015, vol.31, n.1, pp.137-144. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.1.166491.

This paper focuses on the development of a scale for assessing support needs of children and adolescents with intellectual disabilities. This tool adheres to the most recent conception of intellectual disabilities and has been translated into Spanish following the international proposal initiated by the American Association of Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD). The mam focus of this research is to analyze the psychometric characteristics of this scale within the Spanish context. So far, this tool has been administered to a pilot sample of 143 people (both children and adolescents) with intellectual disabilities and has been analyzed according to the framework of Item Response Theory (IRT), specifically taking into account the assumptions of the Rating Scale Model (RSM). The results show preliminary evidence of the reliability and validity of the scale, as well as the adequate adjustment of the data to the proposed model.

Palabras clave : Intellectual disability; supports; support needs; assessment; item response theory.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons