SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1Un modelo social cognitivo de intenciones emprendedoras en estudiantes universitariosElección de carrera en estudiantes de ingeniería: ¿cómo se relaciona con su motivación, su satisfacción y el desarrollo de sus proyectos profesionales? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

DURAN, Mercedes  y  GUERRA, José M.. Spanish university students' uses of the social network Tuenti and their addiction levels: the protective role of the positive attitude toward mothers' presence as contact. Anal. Psicol. [online]. 2015, vol.31, n.1, pp.260-267. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.1.158301.

The present work aimed to study, from the uses and gratifications paradigm, the uses that Spanish university students (N = 221) do of the social networking site Tuenti, and the relationship between these uses and young's self-reported levels of addiction towards Tuenti. Also, the students' attitudes towards the presence of their parents as contacts in Tuenti, and the impact of gender were analyzed. The results showed four different categories of uses: entertainment, public communication, private communication and social information. Also, young's positive attitude toward the presence of the mother in Tuenti played a protective role in their addition levels towards this social networking site. Finally, statistically significant gender differences in the uses of Tuenti and also in their addiction levels toward Tuenti were found.

Palabras clave : Tuenti; social networking sites; uses; addiction; protective factor.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons