SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número3Retos en la Identificación de los Alumnos Superdotados: cuestiones relacionadas con la Evaluación Psicológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

PRIETO, María Dolores  y  FERRANDO, Mercedes. New Horizons in the study of High Ability: gifted and talented. Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.3, pp.617-620. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.32.3.259301.

The following piece of work serve as introduction to the monographic issue about giftedness and talented in the Annals of Psychology Journal. In it, the reasons to tackle this monographic are explained, and the contributions of authors are summarized. such contributions are diverse and swing from the identification process using different procedures, the assessment of domain specific creativity in sciences, the study of the heterogeneity within the group of high ability students, the educational measures available, and lastly and study about these students' academic motivations. The work concludes extracting some general conclusions about what this monographic has contribute and it's meaning.

Palabras clave : Giftedness and talent; research; Diversity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons