SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número3La comprensión simbólica temprana de una imagen digital como medio de comunicación y fuente de informaciónDisposición al riesgo en la actividad sexual de adolescentes: el rol de los modelos internos de apego, de las relaciones de apego con padres e iguales y de las dificultades de regulación emocional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

RUIZ, Marcos  y  ARROYO, Cristóbal. JOLer. a Java standalone application for simulating the Weaver & Kelemen's judgment of learning (JOL) model. Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.3, pp.893-898. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.32.3.224401.

To assess judgment of learning (JOL) accuracy in metamemory, researchers have to measure how much the metamemory judgments adjust to the participant's memory-test performance. Absolute accuracy or calibration is the average correspondence between JOL and memory performance. Metamemory relative accuracy or resolution is a measure of how sensitive a participant is to the differential recallability between two studied items. Unfortunately, factors altering both calibration and resolution very often change also the distribution of JOL on the available scale for judgment. The problem with these effects on JOL distribution is that they could yield an altered resolution estimation due to the way in which its usual estimate is computed. JOLer simulates the behavior of participants in a typical metamemory procedure. The application is offered as a tool for metamemory researchers: it affords the opportunity to check whether, maintaining calibration parameters but changing JOL distributions between conditions, a different (and somewhat spurious) resolution estimate would be obtained.

Palabras clave : metamemory; metacognition; judgment of learning; JOL; gamma correlation; simulation; Java.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons