SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número1Validación de la adaptación española del School Attitude Assessment Survey-Revised mediante el modelo de Rasch multidimensionalUso de la tecnología de comunicación para el trabajo en casa durante el tiempo fuera del trabajo y el conflicto trabajo-familia: los roles del apoyo familiar y el desapego psicológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

DOMINGUEZ DE LA ROSA, Laura  y  MONTALBAN PEREGRIN, Francisco Manuel. The social construction of homoparentality: academia, media, and expert discourse. Anal. Psicol. [online]. 2017, vol.33, n.1, pp.82-92. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.33.1.225791.

This study analysed the discursive strategies used to construct the phenomenon of gay and lesbian parenting in different public settings such as academia, the media, and the law. A qualitative research method was used: specifically, discourse analysis based on Potter and Wetherell's proposals concerning interpretive repertoires. It was found that defensive normalisation strategies are favoured against the risk of homophobia and attacks on family diversity. There is a risk of overlooking resources and experiences that could contribute to a richer collective construction of the phenomenon, reflecting its progress in the legislative, social, and political fields.

Palabras clave : gay and lesbian parenting; qualitative method; normalisation; interpretive repertoires.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons