SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número2Bullying/Cyberbullying en quinto y sexto curso de primaria: diferencias entre centros públicos y privadosMenores y Sistema Aumentativo o Alternativo de Comunicación (SAAC): visión comprensiva de las familias y del papel de los profesionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

ESNAOLA, Igor; REVUELTA, Lorena; ROS, Iker  y  SARASA, Marta. The development of emotional intelligence in adolescence. Anal. Psicol. [online]. 2017, vol.33, n.2, pp.327-333. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.33.2.251831.

The aim of this study was to analyse the development of the different dimensions of emotional intelligence in adolescents over one school year and in a cross-sectional study involving 484 adolescents of both sexes from the six school years between year 1 of Spanish secondary school (age 12-13) and year 2 of the Spanish Baccalaureate (age 17-18). Participants were administered the Spanish version of the Emotional Quotient Inventory: Young Version Short (Caraballo & Villegas, 2001). Consistently with most previous research, the findings indicate that, except for the stress management dimension in the female sample group, none of the dimensions of emotional intelligence undergo substantial changes in relation to age.

Palabras clave : Emotional intelligence; adolescence; development.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons