SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3El Cambio Terapéutico Visto a Través de las Lentes del Comportamiento AnalíticoModificación de las Creencias Disfuncionales en la Terapia Cognitiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Clínica y Salud

versión On-line ISSN 2174-0550versión impresa ISSN 1130-5274

Resumen

SCHLINGER, JR., Henry D.  y  ALESSI, Galen. Verbally Conditioning Client Behaviors in the Therapeutic Setting. Clínica y Salud [online]. 2011, vol.22, n.3, pp.245-255. ISSN 2174-0550.

In this article we address the question of how a client´s behavior can be changed by the verbal interactions in the therapeutic setting. We suggest that when such change occurs, regardless of the theoretical orientation of the therapist, the client´s behavior has been verbally conditioned. In particular, any verbal stimulus in the therapy setting that produces such change alters the function of settings in which the problem behaviors or feelings normally occur to evoke different, that is, healthier, verbal and nonverbal behaviors or feelings. We point out that such verbal conditioning is ongoing and ubiquitous both in and out of the therapy setting, and that not only are clinically relevant improvements conditioned by a client´s self-talk, but so are the very problems the client experiences in the first place. Finally, we present several examples of how the client´s behaviors outside the therapy situation may be altered by the verbal interactions with a therapist.

Palabras clave : clinical behavior analysis; function-altering operations; psychotherapy; verbal conditioning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons