SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Familia, profesorado e iguales: claves para el apoyo a las víctimas de acoso escolarEl comportamiento agresivo como predictor del autoconcepto: estudio con una muestra de estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psychosocial Intervention

versión On-line ISSN 2173-4712versión impresa ISSN 1132-0559

Resumen

WOLFE, David A.; CROOKS, Claire V.  y  HUGHES, Raymond. The Fourth R: a school-based adolescent dating violence prevention program. Psychosocial Intervention [online]. 2011, vol.20, n.2, pp.193-200. ISSN 2173-4712.  https://dx.doi.org/10.5093/in2011v20n2a7.

This paper presents a school-based primary prevention program (The Fourth R) to prevent adolescent dating violence, and related risk behaviors. The cornerstone of The Fourth R is a 21-lesson skillbased curriculum delivered by teachers who receive specialized training, that promotes healthy relationships, and targets violence, high-risk sexual behavior, and substance use among adolescents. The Fourth R was evaluated in a cluster randomized trial in 20 schools. Results indicated that teaching youth healthy relationships and skills as part of their curriculum reduced physical dating violence, and increased condom use 2.5 years later.

Palabras clave : adolescence; dating violence; prevention; school.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons