SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número48-49Análisis de red en Salud Mental"Sistema de Información Sanitaria sobre Lesionados de Tráfico" (SISLET): Fuentes de información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

PALOMINO MORAL, P.A. et al. The European Higher Education Space and the Nursing Competence. Index Enferm [online]. 2005, vol.14, n.48-49, pp.50-53. ISSN 1699-5988.

The Tuning Project aims at promoting the construction of a European Higher Education Space through a process of debate and reflection on the role of the universities in training qualified students for their future professional duties in the 21st century. For this purpose, deep transformations will have to be implemented with regard to the teaching/learning process, the role of teachers and students, the new definition of the credits system, etc. The concept of competence is a major constituent of the organization of the curriculum. Defining that competence will permit to analyse duty performance, guide teaching procedures towards concrete objectives and promote a new learner-based educational system. This articles analyses the concept of competence and its relation to nursing attention and care.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons