SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1-2La mentoría clínica en el desarrollo competencial de los profesionales de Enfermería: la visión desde el Reino UnidoCómo escribir un caso clínico en Enfermería utilizando Taxonomía NANDA, NOC, NIC índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

FERIA LORENZO, Diego José; BARQUERO GONZALEZ, Ana  y  LEON LOPEZ, Rocío. Teacher Evaluation in the new University Degrees. Index Enferm [online]. 2011, vol.20, n.1-2, pp.106-110. ISSN 1699-5988.  https://dx.doi.org/10.4321/S1132-12962011000100022.

Besides from assessing the students, the evaluation must allow and be focused on the teachers' learning. This educational action goes beyond academics to impregnate the society, which receives it by the means of qualified professionals, so that teachers must be able to produce it with full responsibility. We intend to reflect on this process, as an attempt of adaptation to the new requirements ruled by the European Space for Higher Education. The development of new teaching strategies, which must become basic in active learning methodologies, focusing on students, should be a primary mission of teachers. This situation leads to changes in teaching culture, which involves updating of trainers and team building for coordination within the new adapted studies.

Palabras clave : Education; Evaluation; Teaching teams.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons