SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número4Visibilidad de la disciplina enfermera: el factor mediático de la investigaciónDiscursos pronunciados en los procesos éticos de enfermería: análisis de los elementos de sustentación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

GARCIA-MARTINEZ, Montserrat; LLEIXA-FORTUNO, María del Mar; NIETO-DE LA FUENTE, Carmen  y  ALBACAR-RIBOO, Nùria. Information competence in nursing and other health professionals. Index Enferm [online]. 2011, vol.20, n.4, pp.257-261. ISSN 1699-5988.  https://dx.doi.org/10.4321/S1132-12962011000300010.

The activities of health professionals, whether from the aspect of the student, and later in clinical practice, research or education, are intensive in information. Internet has become the most dynamic means to find and retrieve biomedical information since the emergence of computerized databases. There are two factors driving this development of informational competence: the first one is the need to perform successfully in the "information and knowledge scene", the second one is the emergence of the practice of medicine and evidence-based nursing. Informational competence has a repercussion on the quality of documentary production and quality of care. The present article describes the basic elements that make up informational competence for health professionals grouping them into three sections: knowledge, skills and attitudes.

Palabras clave : Nursing; Information competence; Information; Health professionals.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons