SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1-2Los "otros profesionales" en la atención a personas con depresión: psicólogos, trabajadores sociales y enfermerasImpacto de la formación y los conocimientos de las enfermeras en la calidad de los cuidados en drogodependientes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

FERNANDEZ Y FERNANDEZ-ARROYO, Matilde. Comparative analysis of main Childbirth Education Schools. Index Enferm [online]. 2013, vol.22, n.1-2, pp.40-44. ISSN 1699-5988.  https://dx.doi.org/10.4321/S1132-12962013000100009.

Justification: prenatal education programs are a powerful tool to increase maternal and child health. Today no one knows the most effective educational approach. Objective: To identify differences in approaching and methodology of the major schools of childbirth education. Methods: Review of the databases PubMed, Embase, Lilacs, Scielo and Cochrane since 2000. Review the websites of the schools. Study the documentation using the comparative method. Analysis using a database with Excel. Results: are analyzed and compared the 5 old one schools and 10 of emerging new one schools. Conclusions: The paper explains the conceptual approach and methodology of the schools, which can facilitate the choice for professionals and research design to increase the quality of programs.

Palabras clave : Prenatal Care-Methods; Parenting Education; Programs Prenatal; Childbirth Education; Pregnancy; Antepartum.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons