SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número4Primeros pasos en la investigación cualitativa: desarrollo de una propuesta de investigaciónValidez de constructo de la Escala de Medición del Proceso de Afrontamiento y Adaptación de Roy, versión modificada en español índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

OSPINA MUNOZ, Doris Elena; GOMEZ GOMEZ, Margarita María  y  CARRILLO PINEDA, Marcela. Take care, do not screw it up!: school youth sexuality in Medellín (Colombia). Index Enferm [online]. 2013, vol.22, n.4, pp.228-232. ISSN 1699-5988.  https://dx.doi.org/10.4321/S1132-12962013000300008.

Objective: Discuss with students through educational workshop results of research on youth sexuality and identify lines for sexual education and teacher training. Methods: Qualitative study on sexuality with 10th grade students from Medellin, Colombia (2008-2011). Prior signature of consents, educational activities were conducted about body image, cognitive dissonance, teenage parenthood, LGBT's community rights and sexual ethics. We analyzed written evidence trough the expert discussion form. Findings: Youth recognize sexuality as central issue that requires appropriation of their body, reflexivity and effective communication with parents and teachers, however, prevails in them a tragic vision of their sexual experiences. Conclusions: Adolescents need education for freedom, in which, they participate on sites proposed for them and created by them, according to their needs and contexts, so that they can make independent and responsible decisions.

Palabras clave : Sexuality of youth; Sexual education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons