SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1-2Aportaciones de la Hermenéutica analógica a la Enfermería: entrevista al prof. Mauricio Beuchot PuentePropuesta de sistematización de la Hermenéutica analógica en Enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

PARAMA, Anabel; FERNANDEZ-ARAQUE, Ana M.ª  y  BENEDICTO, Emilio. Analogical hermeneutic's application to the analysis of teaching university models of nursing. Index Enferm [online]. 2016, vol.25, n.1-2, pp.63-67. ISSN 1699-5988.

There have been social changes affecting education professionals last years. These changes can reduce professional efficacy, personal accomplishment and therefore the quality education system. This leads us to study what happens to the professor. In this study we focused our research on university teacher in health sciences. We analyze three conceptual models: presage-process-product model, mediational model and personal model through a hermeneutical analyze based on actor-test-lector. We suggest the personal model to evaluate and analyze the existential, experimental and experientials processes of education. This one gives us a higher hermeneutical possibility since that it is a multidimensional model and it interest is focused on the ontological and experiential elements of the process.

Palabras clave : Hermeneutic; Nursing; Teaching; 3P-model; Mediational model; Personal model.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons