SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número52La entrevista en salud mental infantojuvenil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pediatría Atención Primaria

versión impresa ISSN 1139-7632

Resumen

ARMERO PEDREIRA, P.; BERNARDINO CUESTA, B.  y  BONET DE LUNA, C.. Bullying. Rev Pediatr Aten Primaria [online]. 2011, vol.13, n.52, pp.661-670. ISSN 1139-7632.  https://dx.doi.org/10.4321/S1139-76322011000600016.

Bullying or peer violence causes much suffering. Although traditionally the relationship between bully-bullied is the most emphasized in literature, there are more players. Because of the distress caused to the victim, the reinforcement received by the stalker whose aggressive behavior goes unpunished, and the learned helplessness of spectators, it must be tackled as a group and social problem. Prevention is the best cure and we should work as a team in schools, including students, families and in some cases the pediatrician (as a promoter of physical and mental health in childhood).

Palabras clave : Bullying; Stress; Anxiety.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons