SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número57La entrevista en salud mental infantojuvenil (II): el desarrollo psicoafectivo y cognitivo del niño índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pediatría Atención Primaria

versión impresa ISSN 1139-7632

Resumen

MOLINA ARIAS, M.. The meaning of confidence intervals. Rev Pediatr Aten Primaria [online]. 2013, vol.15, n.57, pp.91-94. ISSN 1139-7632.  https://dx.doi.org/10.4321/S1139-76322013000100016.

Every time we need to know the value of a variable in a population we have to estimate it from data obtained from samples drawn from that population. Confidence intervals allow us to approximate, once calculated the value of the variable in the sample, to the range of values that includes the unreachable actual variable value in the population, always within a degree of uncertainty that we can determine. Moreover, confidence intervals provide additional information that is usually lost when we only assess statistical significance, allowing us to study the accuracy of the estimate variable and the clinical relevance of the results.

Palabras clave : Confidence intervals; Statistical significance; Clinical significance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons