SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número64Ecografía clínica: ¿prueba complementaria o una parte más de la exploración rutinaria?Protocolo del estudio: abordaje del sobrepeso en Atención Primaria: papel de la entrevista motivacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pediatría Atención Primaria

versión impresa ISSN 1139-7632

Resumen

MOLINA ARIAS, M.. The problem of multiple comparisons. Rev Pediatr Aten Primaria [online]. 2014, vol.16, n.64, pp.367-370. ISSN 1139-7632.  https://dx.doi.org/10.4321/S1139-76322014000500019.

Clinical trials are designed to respond to a well-defined clinical question. However, in many cases, especially if the results are not significant, studies after the test design are established to try obtaining some positive results. Comparisons between subgroups based on nonrandomized characteristics to find a statistically significant result are well established. The problem of multiple comparisons is the increased likelihood of false positives and committing type I errors. For this reason, all the results obtained from the comparison of subgroups formed after randomization should be critically analyzed.

Palabras clave : Multiple comparisons; Type I error; Post hoc analysis; Bonferroni correction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons