SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número1Influencia de la metodología docente en la adquisición rápida de conocimientosRelevancia de la anatomía humana en el ejercicio de la medicina de asistencia primaria y en el estudio de las asignaturas de segundo ciclo de la licenciatura en medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

CRESPO, Dámaso. Is it possible to assume the autoevaluation of the students as the final mark of a subject?: the case of biogerontology. Educ. méd. [online]. 2003, vol.6, n.1, pp.44-46. ISSN 1575-1813.

This study correlates the marks obtained in the test of the optative subject Biogerontology (CO), and those self-attributed by a group of students upon level of study (AS) and dedication (AE) to the subject. Statistical analysis used the correlation coefficient (rxy). The results showed a low correlation when CO-AS (0.05) and CO-AE (-0.07) marks were compared (p<0.05). A high value (0.77) was obtained when both subjective marks were compared (AS-AE). Our results well suggest that subjective marks should not be used as the final marks in this subject.

Palabras clave : Self-evaluation; Methodology; Biogerontology; Optative Subject.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons