SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Educación superior: tendencias y desafíosActitud ante la inmigración en estudiantes de enfermería: Valoración antes y después del 11-M índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

NOLLA DOMENJO, María. Continuning Medical Education: The cognitive process and professional learning. Educ. méd. [online]. 2006, vol.9, n.1, pp.11-16. ISSN 1575-1813.

Research in medical education undertaken during the past decades has contributed to better understand the learning process. Teachers should know the results of these studies in order to adequate the training programs to the available evidence. This article reviews the state of the art of professional development of physicians. Current trends consider learning as a constructive, self-directed, collaborative and contextual process. Further the learning principles, this issue deals with the clinical reasoning process and the relevance of reflexive practice along the professional life.

Palabras clave : Learning principles; Clinical reasoning; Reflective practice; Reflection.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons