SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Utilización del programa de visualización molecular RasMol como estrategia didáctica para la integración del contenido curricular "proteínas"Empleo del modelo animal en la formación en endoscopia diagnóstica y terapéutica de la vía biliar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

JIMENEZ-ADAN, M.; CASAS-GARCIA, L.M.  y  LUENGO-GONZALEZ, R.. Knowledge representation and perception of the professional learning process: qualitative study in nursing. Educ. méd. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.163-170. ISSN 1575-1813.

Aim. We present a qualitative research whose goal was to determine the perceptions of a group of nurses about their professional learning process. Materials and methods. We used a text analysis methodology that combined contingency analysis and Pathfinder Associative Networks. Results and conclusions. The results indicate that the most important thing in professional learning is the personal relationship and the help of other colleagues, not only during practice, but also during initial training.

Palabras clave : Knowledge representation; Nursing; Professional education; Qualitative research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons