SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1El significado del éxito en la carrera profesional y sus determinantes: la perspectiva MalayaMirar desde arriba: medición de la comunicación descendente de mantenimiento y exploración de los supuestos de la teoría X/Y como determinantes de su expresión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

CHALUTZ BEN-GAL, Hila; TZAFRIR, Shay  y  DOLAN, Simon. Actionable trust in service organizations: a multi-dimensional perspective. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2015, vol.31, n.1, pp.31-39. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.1016/j.rpto.2015.02.004.

Purpose. The paper explores attitudinal and behavioral antecedents of trust and respective outcomes within the service industry at multiple levels of analysis. Method. Data were obtained from academic and administrative service providers (n = 76) and clients (n = 868) using paper-and-pencil and on-line questionnaires. Findings. Individual, dyadic and organizational factors throughout service delivery affect trust as a behavior. Value fit between service providers and clients contributed to trust as a behavioral action. Implications. Our findings confirm that success of service delivery is a multi-dimensional phenomenon. It confirms that actionable trust is a dominant factor in service success, thus calls for the need to pay attention to the relational aspect of service encounters. Finally, value fit between clients and service providers is crucial in achieving trust throughout the service interaction. Originality. The study provides a management tool for measuring action based trust within service organizational context.

Palabras clave : Trust; Justice Service; Values; Fit; Stakeholders.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons