SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número1Relación entre inteligencia emocional y productividad en ventas en KuwaitRelaciones asimétricas entre atribuciones y afecto en el trabajo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

ARAUJO-SIMOES, Ana Célia  y  GUEDES-GONDIM, Sônia Maria. Performance and affects in group problem-solving. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2016, vol.32, n.1, pp.47-54. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.1016/j.rpto.2015.09.001.

This experimental study compared college students' performance (individual vs. group) in a virtual game of bridge building for a train passage. We tested the superiority of group performance and power activation of affective states in the quality of task performance and conflict perception. The study (N = 114) evaluated performance in groups (n = 60) and individuals (n = 54) by two criteria: an overall score (score and advancement in the game stages) and the problem-solving process. In both conditions, before and after the game, conflict perception was low, with positive affective states predominating. Groups performed better and reported greater use of problem-solving stages. There was no evidence of affective states as a mediator between experimental condition and the variables performance and conflict perception.

Palabras clave : Affects; Group performance; Conflict perception; Teams.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons