SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2La exploración de la relación entre el desempeño contextual y el agotamiento emocional en los profesionales de la saludLa vergüenza relativa a problemas de salud mental en trabajadores de la construcción británicos: su relación con la masculinidad, la motivación en el trabajo y la autocompasión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

CRUZ, Kevin S.  y  PINTO, Jonathan. Team focus in focus: its implications for real teams and their members. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2019, vol.35, n.2, pp.123-133.  Epub 05-Sep-2019. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.5093/jwop2019a14.

We develop and test a cross-level model of team focus on positive and negative discretionary team member behaviors. Using data collected from 405 team members across 76 teams and 15 organizations, we find that team focus is positively associated with interpersonal and organizational citizenship behaviors, and negatively associated with interpersonal deviance. We also find that team focus is positively associated with team members’ level of action identification. Exploratory analyses suggest that team members’ level of action identification might mediate the relationships between team focus, organizational citizenship, interpersonal deviance, and organizational deviance, respectively. We also find that real teams do not distinguish between outcome and process focus like lab and student teams do. Theoretical and managerial implications are discussed.

Palabras clave : Team focus; Action identification; Construal level; Citizenship; Deviance.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )