SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Percepción de los estudiantes de educación física de la UISEK de Chile hacia sus profesoresFactores psicológicos relacionados con la intencionalidad de abandonar las enseñanzas profesionales de rendimiento musical índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

DE FRANCISCO, C.; GARCES DE LOS FAYOS, E.J.  y  ARCE, C.. Burnout in athletes: prevalence of the syndrome through two measures. CPD [online]. 2014, vol.14, n.1, pp.29-38. ISSN 1989-5879.

This work has studied the prevalence of the burnout syndrome in a sample of 442 athletes and the relationship between the syndrome, or some of its dimensions, and some significant variables in the field of sport (athletes gender, age, competitive level, and volume of training). Two instruments of measurement of burnout in athletes, the Burnout Inventory in Athletes (Inventario de Burnout en Deportistas-Revisado, IBD-R) and the Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) have been applied. For data analysis (descriptive statistics, frequencies distribution, t test and analysis of variance) we used the statistical package SPSS. Similar percentages have been obtained on the prevalence of the syndrome with both questionnaires. About 4% of the athletes suffer from the syndrome, and there are certain differences in relation to gender, competitive level and volume of training. Results make us think about the relevance of its prevalence in sport context and some future strategies for its prevention.

Palabras clave : Burnout; athletes; prevalence; IBD-R; ABQ.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons