SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3¿Puede el principio de lateralidades múltiples mejorar el porcentaje de acierto en el tiro a canasta?Utilización de materiales didácticos para fomentar valores educativos en baloncesto de formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

LONGARELA PEREZ, Benjamín  y  MONTERO SEOANE, Antonio. Influence of an intervention program on the behaviors of basketball coaches in youth categories. CPD [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.219-226. ISSN 1989-5879.  https://dx.doi.org/10.4321/S1578-84232015000300025.

This research examines the behavior of coaches basketball after shot of the players of his team and opponent team in competition. In this study, six coaches participed. It was analyzed 38 official games of the Galician league (Spain) and the provincial league of Lugo (Galicia, Spain) in 2010-2011 and 2011-2012 seasons. Of the teams that participate, five were male and one female, with an age of athletes between 11 and 17 years. The instrument used to record the behavior of coaches comes from the Spanish adaptation of the Coach Behavioral Assessment System and Sistema de Observación de las Conductas del Entrenador. We compared the obtaineds results of the two phases, with an intervention´s phase made from the coaches in between the first and the second phase. After the results obtained, we can say that there are changes in the behavior of the coaches after the intervention phase.

Palabras clave : behaviorism; sample; situational variables.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons