SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número34Errores de medicación en el ejercicio de la enfermería: una revisión integrativaEstado actual de la salutogénesis en España: quince años de investigación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

DA SILVA, Luiz Anildo Anacleto; SCHUBERT BACKES, Vânia Marli  y  LENISE PRADO, Marta. Education in nursing work in Latin America. Enferm. glob. [online]. 2014, vol.13, n.34, pp.346-358. ISSN 1695-6141.

Objective: This study aims to evidence the trends of education in nursing work in Latin America. Material and methods: It is a qualitative, exploratory and documental study, carried out by the review of 18 journals, 299 copies, 3310 abstracts and keywords, and analysis of 70 full text articles from 7 Latin American countries. Results: The study evidences that trends of education at work are undergoing changes in conceptions, which transcend the technical aspects, aiming to reach more extensive proposals, mainly in countries like Brazil, Mexico and Colombia. Research shows intellectual production is more focused on academia. Conclusions: Trends of education at work in Latin America are oriented for several segments, however, two convergences stand out: in one of the segments, focus is on technical training, and in the other one, there are favored the precepts of permanent education, with the intention of bringing theory and practice together, as well as the relationship between academia and services.

Palabras clave : Nursing; Education at work; Scientific production.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Inglés | Portugués     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf ) | Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons