SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1Personalidad y perfiles clínicos relacionados con el éxito o recaída en el tratamiento de jugadores patológicosInteligencia emocional, celos, tendencia al abuso y estrategias de resolución de conflicto en la pareja índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Escritos de Psicología (Internet)

versión On-line ISSN 1989-3809versión impresa ISSN 1138-2635

Resumen

HERNANDEZ LOPEZ, José Manuel; LOZANO BLEDA, José Héctor  y  SANTACREU MAS, José. The assessment of persistence based on an acquisition-extinction learning task. Escritos de Psicología [online]. 2011, vol.4, n.1, pp.25-33. ISSN 1989-3809.

The aim of the present study was to design an objective task to assess persistence as a personality variable. The conditions for assessing behavioral persistence were analyzed according to the concepts of motivational persistence, obstinate persistence and exploratory persistence. A free operant procedure with an acquisition and an extinction phase was used as a possible context for assessing persistence. The results show that the designed task enabled the measurement of the three variables of persistence in the sample studied. Internal consistency indexes were .928 for motivational persistence, .683 and .580 for the two indicators of obstinate persistence, and .905 for exploratory persistence. The relationships between each persistence variable and the initial motivation of the participants are consistent with those described in the literature.

Palabras clave : persistence; objective personality assessment; operant conditioning; extinction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons