SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2Severidad en las dificultades de aprendizaje de la lectura: diferencias en la percepción del habla y la conciencia fonológicaMejorar la fluidez lectora en dislexia: diseño de un programa de intervención en español índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Escritos de Psicología (Internet)

versión On-line ISSN 1989-3809versión impresa ISSN 1138-2635

Resumen

JIMENEZ, Juan E. et al. Evaluating progress in reading acquisition within a Response to Instruction model in the Canary Islands. Escritos de Psicología [online]. 2011, vol.4, n.2, pp.56-64. ISSN 1989-3809.

The main aim of this study is to provide an overview of monitoring progress within a Response to Intervention model (Tier-2, small group intervention) used in the Canary Islands. This programme is conducted within the framework of a scientific cooperation agreement between the University of La Laguna research team "Dificultades de aprendizaje, psicolingüística y nuevas tecnologías" ("Problems in learning, psycholinguistics, and the new technologies"), the University of Oregon's Center on Teaching and Learning, and the Consejería de Educación, Universidades y Sostenibilidad of the Canary Islands Government. The Indicadores Dinámicos del Éxito Lector is used for monitoring progress. The Indicadores Dinámicos del Éxito Lector is the Spanish version of Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills. Its main purpose is to evaluate reading progress in students identified as "at risk" of developing reading difficulties using an Response to Intervention model.

Palabras clave : Early Identification; IDEL; Assessment; At Risk Readers; Dyslexia; Fluency; Response to Intervention Model.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons