SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Evaluación por los tutores de la formación adquirida por los licenciados en medicina en la Universidad de Castilla-La Mancha índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

REYES-GARCIA, Carmen I.; SOSA-MORENO, Fátima; MARCHENA-GOMEZ, Rosa  y  MARCHENA-GOMEZ, Joaquín. Assessment system for clinical practices in the qualifications of Medicine. FEM (Ed. impresa) [online]. 2013, vol.16, n.1, pp.7-11. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.4321/S2014-98322013000100003.

This article refers to an educational innovation project carried out by an interdiciplinary group of lecturers from the University of Las Palmas de Gran Canaria. Their main target has been to analyze the practice assessment in the qualifications of Medicine in order to diagnose it. The procedures for the collection of information have been based on the filling in of a questionnaire addressed to qualified lecturers and on the documentary analysis of the teaching projects. In general, once having analyzed the results, we have verified that the assessment system for clinical practices, actually being developed at our university isn't in line with the present model demanded by the European Higher Education Area.

Palabras clave : Assessment of competencies; Authentic assessment; Teaching programmes.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons