SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número5Estudio sobre el trabajo del estudiante en la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior a través del indicador DAA (dedicación alumno-asignatura) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

ORO, Pere et al. Mindfulness in medical students. FEM (Ed. impresa) [online]. 2015, vol.18, n.5, pp.305-312. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.4321/S2014-98322015000600003.

Studies show high levels of stress and anxiety in medical students, describing multiple related factors. The stressors that affect them have been associated with emotional exhaustion, decreased empathy, toxic consumption and risk of mental health problems. This review shows how mindfulness practice can help to increase self-care skills and welfare in medical students, and their influence on stress, anxiety, burnout or compassion fatigue. Practicing mindfulness has also been associated with improved skills and competencies related to good medical practice: awareness, take an observer stance, empathic ability, active listening, being present and therapeutic alliance's establishment. The literature review supports the introduction of mindfulness practice in the training curriculum of future physicians.

Palabras clave : Medical education; Medical students; Mindfulness; Self-care skills; Stress.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons