SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Prevalencia del síndrome de burnout entre los estudiantes de medicina y su relación con variables demográficas, personales y académicasDiseño formativo interprofesional: una estrategia para desarrollar el pensamiento complejo en estudiantes de ciencias de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

SEGOVIA-CHAMORRO, Jaime  y  GUERRA-ZUNIGA, María E. Student perception of the use of a video as a remote feedback learning tool: a pilot study. FEM (Ed. impresa) [online]. 2020, vol.23, n.1, pp.35-37.  Epub 09-Mar-2020. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.231.1039.

Introduction:

The procedure involved the creation of a feedback video of an educational activity.

Subjects and methods:

A mixed methods research was designed. The main focus of the study was to analyze the students' perception of the use of a video to provide feedback by answering a brief questionnaire.

Results:

The students' perception of a video as a feedback learning tool was positive showing a lot of potential. However, the students still value the use of face-to-face feedback.

Conclusion:

Video feedback is a positive alternative to the face-to-face method.

Palabras clave : Dental education; Formative feedback; Information and communication technology; Video.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )