SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Estudio comparativo de dos programas de entrenamiento de la memoria en personas mayores con quejas subjetivas de memoria: un análisis preliminarUn modelo explicativo de las relaciones entre variables de la persona y creatividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

FERNANDEZ-ALCARAZ, Camino  y  CARVAJAL-MOLINA, Fernando. Cytogenetic and Neurobiological Advances in Down syndrome. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.1, pp.346-354. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.1.132231.

Down syndrome is an autosomal trisomy that traditionally has been studied independently from fields such as medicine, biology or psychology. In this article, we intend to go further and incorporate a multidisciplinary approach that includes, on the one hand, the main findings of these disciplines and, the theories that attempt to explain the complex relationships that occur between such findings. With this aim, we review the progress that has been made in the field of genetics, neuroanatomy and neurochemistry in relation to this syndrome, as well as the explanations that have been developed to try to understand the neuropsychological profile associated with this condition. We believe that the incorporation of this perspective will help achieve an overview of the psychobiological correlates of Down syndrome.

Palabras clave : Down syndrome; genetics; neuroanatomy; neurochemistry; neuropsychology; psychobiology.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons