SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2Estabilidad temporal del C.I. y potencial de aprendizaje en niños superdotados: implicaciones diagnósticasEvaluación y predicción del work engagement en voluntarios: el papel del sentido de la coherencia y la reevaluación cognitiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

BEATRIZ OROS, Laura. A new questionnaire to assess positive emotions in children. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.2, pp.522-529. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.2.158361.

The purpose of this study was to design and validate a new instrument to measure the positive emotional experience of children 8 to 12 years of age. The pilot sample consisted of 445 children (n= 221) and girls (n = 224), with a mean age of 9.54 years (SD = 1.25), belonging to different provinces of Argentina. The final sample consisted of 1046 children (n = 540) and girls (n= 505) with an average age of 9.74 years (SD= 1.33). After being analyzed according to different parameters of validity and reliability, the final questionnaire was composed of 23 items and four dimensions: (a) joy and gratitude (a = .92), (b) serenity (a = .75), (c ) sympathy (a = .64), and (d) personal satisfaction (a = .71). The Cronbach alpha for the total scale was .90. Psychometric Study results were appropriate, with a good discriminative power of items, high internal consistency and consistent factor structure.

Palabras clave : Assessment questionnaire; positive emotions; children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons