SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número65Los tubos de timpanostomía y la adenoidectomía mejoran la audición a corto plazo en las otitis medias serosasPrevención de la muerte súbita cardiaca en Pediatría: el papel esencial del pediatra de Atención Primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pediatría Atención Primaria

versión impresa ISSN 1139-7632

Resumen

ORTIZ SOTO, P.; DUELO MARCOS, M.  y  ESCRIBANO CERUELO, E.. The psychiatric interview to children and adolescents (III): psychopathological and structural assessment of the child. Rev Pediatr Aten Primaria [online]. 2015, vol.17, n.65, pp.e69-e82. ISSN 1139-7632.  https://dx.doi.org/10.4321/S1139-76322015000100018.

The purpose of this paper is to review the key psychopathological and structural assessment of the child. It is therefore essential to consider age, sex and level of development. The purpose of the psychopathological assessment includes determining whether psychopathological symptoms or risk factors involving present or future vulnerability are present. The information collected includes: physical appearance and maturational development, contact and type of attachment, self-regulation, affection and mood, thought, sensory perception, language and communication, cognitive level and family, school and social adaptation, evaluation of sphincter control, food and sleep. Assessment of personality structure includes information on the characteristics of their development and data collected from the child’s exploration from the verbal interview, the children's play and other complementary psychological tests.

Palabras clave : Psychopathological assessment; Structural assessment personality; Children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons