SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Aspectos psicológicos y sociológicos en la alimentación de los deportistasPrevención de la agresividad y la violencia en el deporte en edad escolar: Un estudio de revisión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

EXPOSITO GONZALEZ, Carla; FERNANDEZ OZCORTA, Eduardo J.; ALMAGRO, Bartolomé J.  y  SAENZ-LOPEZ, Pedro. Validation of the Scale Measure of the Intention to be Physically Active in the University Context. CPD [online]. 2012, vol.12, n.2, pp.49-56. ISSN 1989-5879.

The aim of this study was to adapt and validate the measurement scale Intention to be physically active in the university context (MIFAU). Similarly, it was checked whether the need for competition, intrinsic motivation and demotivation are predictors of intention to be physically active. The sample was 116 students. The instruments were MIFAU, the factors intrinsic-regulation and desmotivation of the Questionnaire of the Behavioral Regulation in Exercise (BREQ-3) and perceived competence factor of the basic psychological needs scale in Exercise (BPNES). The results revealed that the instrument shows adequate internal consistency and temporal stability, being valid and reliable. It was found that perceived competence and intrinsic motivation predicted positively the intention to remain physically active.

Palabras clave : intrinsic motivation; amotivation; competence; validation; physically active.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons