SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2La ansiedad entre estudiantes españoles de inglés como LE de diferentes titulaciones universitariasRelación entre el uso de sustancias psicoactivas y el maltrato familiar: un análisis en población penitenciaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SANTOS-ROIG, Macarena de los  y  PEREZ-MELENDEZ, Cristino. From semantic definition to items through test's and items' specifications: construction of ERCE Scale. Anal. Psicol. [online]. 2013, vol.29, n.2, pp.345-359. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.29.2.139491.

The aim of this work is to stress the relevance of all the previous steps before items construction (semantic definition, test and items specifications, experts judges, etc.). There are few works in attitude tests construction where all the steps before items where showed, despite its importance is remarked by standards (AERA, APA, NCME, 1999). The process of ERCE Scale construction is showed as an example in that way. ERCE (De los Santos-Roig, 2009) was developed to assess illness representations which is a construct inserted in Common Sense Model of Illness (Leventhal et al, 1997). In the second part of this work qualitative items analysis of scale is showed and discussed.

Palabras clave : Illness Representation; semantic definition; test and items specifications; items construction; experts judges; content validity; items analysis; ERCE Scale.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons