SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2Orígenes de los Programas de Mediación Escolar: distintos enfoques que influyen en esta práctica restaurativaAparición y desarrollo de la atención conjunta en la infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

HUGUET, Ángel  y  JANES, Judit. School and immigration: a presentation of studies about linguistic development and linguistic interdependence processes. Anal. Psicol. [online]. 2013, vol.29, n.2, pp.393-402. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.29.2.130572.

The present work offers some data gathered from the few studies carried out in Spain on the relationship between immigration, language and school. Bearing in mind the demographic relevance of immigration in the country, we present results from different research projects, with special emphasis on the Catalan case. The studies reported here focus on: i) the development of linguistic abilities in the language of instruction in schools, and ii) the analysis of linguistic interdependence processes. Finally, we put forward some suggestions with the aim of making some contribution to an in-depth debate on the issue. These proposals seek to improve and reconceptualise educational practice in multilingual classrooms.

Palabras clave : Linguistic skills; interdependence; multilingualism; immigration.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons