SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1-2Propuesta de Investigación Cualitativa: un modelo para ayudar a investigadores novelesLa mentoría clínica en el desarrollo competencial de los profesionales de Enfermería: la visión desde el Reino Unido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

CARRILLO PINEDA, Marcela; LEYVA-MORAL, Juan Manuel  y  MEDINA MOYA, José Luís. The analysis of qualitative data: a complex process. Index Enferm [online]. 2011, vol.20, n.1-2, pp.96-100. ISSN 1699-5988.  https://dx.doi.org/10.4321/S1132-12962011000100020.

This article shows the complexity of the analysis of qualitative data according to Morin's method and they are the result of the analytical process carried out during the development of our PhD thesis. Our experience begins with the constant comparison method and represents a challenge endowed with complementary contradictions, where data is grouped and ungrouped, integrated and disintegrated according to the hologrammatic, dialogic and recursive principles. As a result we establish the following analytical phases: 1) "The all": developing the ideas; 2) From "the all" to the parts: separating and clustering; 3) From particular to general: regrouping; 4) Undoing "the all" into its parts without losing "the all": integrating and relating; 5) Joining the parts that make sense of "the all": identifying the core category.

Palabras clave : Complexity theory; Qualitative research; Constant comparison method; Analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons