SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número4Estrategias de comunicación de los profesionales de enfermería con personas sordas o ciegasUso del software NVivo® en una investigación con Teoría Fundamentada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

DA SILVA COPELLI, Fernanda Hannah et al. Theoretical approaches of the socialization process in the nurses education. Index Enferm [online]. 2016, vol.25, n.4, pp.258-262. ISSN 1699-5988.

Nurses education is mediated by the need to build technical, ethical and political competencies for nursing care. The development of these competences is impregnated with elements of cognition, affection and sociability in the teaching-learning process. This paper presents a theoretical study that aimed to analyze the theoretical approaches of the socialization process in the nurses education, which has three theoretical perspectives: the sociology dimension, the Freire's pedagogical concept and the framework of knowledge management. Nurses are agents of socialization in all stages of their training process, in the undergraduate or postgraduate level, since socialization permeate all social relationships.

Palabras clave : Socialization; Education in Nursing; Nursing students; Sociology; Knowledge Management.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons